September 27, 2010

Budak-budak sekarang masih ada yang tahu sayang & hormat pada guru.

sebenarnya, dalam berbagai-bagai perangai dan kerenah pelajar.. rupanya ada jugak yang masih rasa hormat & sayang pada guru.
dalam dunia sekarang, aku selalu berasa budak-budak yang pandai ni lagi lah perasan bagus dan susah nak diajar. sebenarnya betol jugak, sebab bila dah mengajar sekolah premier dapat la tengok yang anggapan aku agak tepat.

TAPI, masih ada yang salam dan cium tangan cikgu sebelum pulang, dan ucap terima kasih dengan senyuman. :)
aku bercakap pasal budak sekolah menengah.
tak kira jantina, tak kira bangsa. sekurang-kurangnya pelajar dalam kelas-kelas yang aku ajar masih ada yang macam tu.
rasa sejuk sangat hati bila fikir masih ada budak-budak zaman sekarang yang begitu.


kelas yang paling 1MALAYSIA yang aku pernah jumpa. they really don't see color and races. sangat2 close to each other.



hmm...baru kerja 4 bulan dah kena tamat perkhidmatan........ haih.... i need more time with them.





selingan: ce teka jap mana cikgu, yang mana students? adakah ini bermaksud aku kelihatan muda seperti budak umur 14 taun? wow. HAHAHA. dush3x...tumbuk diri sendiri! :P

3 comments:

The Unconscious said...

yang pegang buku teks tu la cikgu.... aih...

Belly-Button said...

haih!!sepatotnye xpegang buku n pakai name tag ni. br nmpk mcm form 2 jgk.LOL

rose radzi said...

cikgu nye comel....semangat anak murid nak belajat^_^