June 02, 2011

blog issue: kenapa tulis blog ni?

salam.
sekarang aku dah jarang sangat-sangat-sangat nak update blog ni. tak macam awal-awal dulu.
kenapa? sebab reason dah lari.

masa awal-awal create blog ni aku punya objektif adalah untuk connecting dengan complete stranger, dengan erti kata lain orang yang aku tak kenal dalam real life. kira blog ni macam different side of the world lah.
jadi aku takde cerita pasal diri sendiri seperti nama, dan gambar-gambar pun tak de.
aku hanya luahkan pendapat aku dengan stranger, aku rasa lagi senang nak kongsi dengan orang yang aku tak kenal.
dan lebih senang dengar pendapat orang yang kita tak kenal, sebab dia takde sebab nak jadi bias.
okay.
banyak jugak sebenarnya cerita-cerita yang aku tak kongsi dengan orang yang ada dalam life aku, aku kongsikan dengan orang kat sini.

even partner aku yang aku panggil 'tarzan' yang aku cerita sikit2 dalam few entry ni pun tak pernah tau kewujudan blog ni, until few months back.

melalui blog ni, aku kenal ramaiii kawan baru. :)
some of them partner's of seafarers yang aku dah jumpa beberapa kali di luar, lepas kenal di sini. kira memang jadi kawan terus. mereka tu pun tak kenal nama sebenar aku, just panggil sasha. [actually nama tabung anak lembu aku.] or sha belly button. dan walaupun lepas tu dah tau nama sebenar aku kat fb ke, memang tak bother nak panggil guna nama sebenar.
lepas jumpa mereka-mereka ni [seafarer's ladies] dan lepas few of them insisted letakkan photo di blog baru la lepas tu ada beberapa gambar kat sini. kalau tak, memang nan adoo la.
besides them, ada beberapa orang yang aku keep in touch by this blog.
masa tu memang fun. memang seronok. :)

tapi lama-lama, makin ada orang yang aku kenal in real life tahu pasal im blogging this. so lama-lama aku pun jadi stuck nak menulis lagi di sini. sebab nak tulis kadang-kandg dok fikir pulak sesuai ke tidak. bahasa yang aku guna ni okay ke tidak. jadi passion yang dulu tu dah tak ade. dan aku da draft kan balik few published entries yang aku tak rasa nak kongsi dengan orang-orang yang ada sekeliling aku.
blogger friends yang selalu communicate dengan aku dulu pun mesti boleh notice cara aku menulis pun dah lain, itu pun kalau diorang still blog-hopping kat sini.

erm. sometimes macam mana kita pertahankan sesuatu pun, bila tiba masa kita kena lepaskan juga.
jadi mungkin lepas ni aku semakin sangat-sangat kurang jengah & menulis di sini....




i had some really nice moments here, and i'd known some wonderful peoples by writing in this blog.
i am thankful for that.


No comments: