March 19, 2010

kecik2 tak mau mampuih! besaq2 menyusahkan orang!


fuhh, fuhh 2,3 hari lg sekolah bakal bermula.
2,3 hari nih jugak aku dah dapat macam2 jenis nightmare. mimpi arini da sekola pastu baru sedar lesson plan tak buat lg, teaching aids xsiap lg.. bla..bla..
tapi mimpi yg paling busuk sekali adalah bila mimpi subject minor teaching practicum aku fail. gila busuk punya mimpi!mentang2 la aku baru ngaja sekali je literature kt kelas2 tu kann,, mimpi cmtu pulak. isk.

oh tak. sebenarnya aku tgh bersyukur ni mummy and mek *mak sdara* selamat smpai balik ke msia from jakarta. holiday legacy inlaw aku da bertuka jadi real nightmare bila beg mek ditoreh oleh perampok di Bandung! bengong punya manusia. da la orang tu tua, hang p curi barang dia siap dengan IC dia dgn cucu2 dia, passport, duit etc. etc.
bukan senang oh hilang sume2 tu kat negara orang. silap2 hang di cop sebagai pelarian.
memang stranded lah kat sana. mesti depa suma dah trauma gila. tak sempat nak holiday2, shoppin2 lg tiba2 jd cmtu. mujurlah ada saudara keje dekat kedutaan Indon tu,, sekurang2 nya tak lah lost macam tu saja. tu pon tiket flight da burn, duet nk setel kan all sume tu lagi2 laa..
tak pa paling penting semua selamat sampai.

tapi memang siot lah pencuri2 tu.
memang tak guna betoi orang2 macam ni, kecik2 tak mau mampuih siap2. tu tak campoq lg dengan yg mai keja kat malaysia pastu dok buat part-time jd pencuri, pastu dok bawak segala jenis jin toyol dok pakat mencuri kat rumah orang. nati bila mati ntah brapa banyak orang mai tuntut hak drpd hang, waktu tu duit curi banyak2 mana pon tak bule tolong dah.

mumy pon nampak sedihla holiday jadi cmtu.. so aku pon tak mo tanya apa2..
suddenly tadi dia panggil aku pastu tunjuk something atas meja, *something yg kapten tarzan pesan.. thing yg aku request for our event*. wah... mumy sempat beli jugak.. terharu aku.
tapi aku rasa percutian ke Indon dah di banned oleh family ni utk beberapa waktu. huhu.


guys,, kalu nak pergi bercuti berjaga-jaga lah... kat malaysia ni masih peaceful lg berbanding dunia luar.

4 comments:

aiEdfaRa said...

May I noe what's the thing yg capt arzan pesan @ thing yg akk request for event tu????
Hehehehhe..
all the best!!

Belly-Button said...

tak bule, kaunter pertanyaan da tutup dh. semalam seharian kte gelak smpi letih xtanya siap2, arini expired. ;p

Cik-MeGa said...

nak renjis2 bunga mawar ke neh? =p

Belly-Button said...

kawen ke darling? ooo not dis year... Dis year maseh perlu ronggeng2..haha