May 01, 2010

current status:

current job *teaching practicum* dah nak abeh. so far aku suka sebab tiap2 hari aku kena guna otak, try and error. aku pemalas sket, masa blaja dulu time nak exam je aku guna otak. hehe.

now tengah hunting for a new one. a.s.a.p.
sebab dari dulu lagi aku mmg sengal sikit dgn cuti2 panjang. i dont like holiday, i like to keep myself busy doing things. ni kan pulak cuti yg never ending seperti ni.. oh tidak!
rasa teringin nak sambung blaja lagi, tp rs di tahap umur ni.. kena cari duet dulu. takkan nak expect mak pak aku sponsor lg kot.
duet penting, duet penting...

mak aku cakap guru sandaran kt kedah just open for application awal2 taun.
setakat aku dok survey2 ni, takde keje2 kt sana yg available yg berkaitan dgn educ, admin, or clerical thingy. kalau ada pon depa nk yg ada experience. so dah out dah kat situ.
"dah abeh blaja nak duduk tunggu apa lagi?" ayat mak aku yg aku setuju. da 7taun aku blaja tak henti2 so nak keja la pulak.
so mak aku agree with d idea aku nak cari keja area sini saja. selangor or kL.

d thing that i dont tell is aku rasa macam nak keja kat johor.
why johor? ntah. sebab area semenanjung mostly aku da penah stay except johor.
dari sekolah da biasa merantau tempat orang, so umur suku abad ni lagi la aku teruja nak cari experience kat tempat laen.
kali ni sorang2. sebab kerja, kan. wah.

btw esok cuti...
Happy Labour Day! =)

No comments: