October 29, 2010

apelah saya tak suka laa..


saya tak faham kenapa girlfriend-girlfriend kawan saya nak add saya di social networking profile. saya close dengan kawan saya tapi saya tak berminat nak friend-with-benefit dengan partner mereka. kerana saya tahu itu semua hanyalah kerana mereka nak tengok
"oh perempuan ni bagaimana, baguskah? cantik sangat kah so perlu rasa risau, ada tak dia update status yang agak-agak ada kaitan dengan boyfriend aku? dorang ni close sangat kah??"
benefit only for them.
sigh. perlu ke sedangkan mereka itu even ada password boyfriend masing2 lalu harus menapis segala message atau comment yang ada.
kadang2 saya kasihan lah dengan kawan baik saya, saya kata partner dia patut dah rasa grateful dapat a boyfriend yang always inform her bila pergi mana2, bila keluar dengan sape2, keluar dengan kawan pon masih message dan jawab telefon. kalau saya lah mesti saya rasa sangat bersyukur.
bila ada friend request yang macam ni saya akan cakap "weh ni awek ko add aku kat fb ni. nak approve nak buat apa. aku add kawan2 saja." jadinya saya biar saja lah. rupanya mereka jadi lagi tak tenteram bila saya tak approve.

haih saya rasa perlu je nak saya cakap macam ni, "i kenal boyfriend you before i get engaged lagi. kalau i suka dia i takkan engage dengan my fiance. so perlu ke you nak paranoid sampai taknak boyfriend you ada kawan perempuan. i dah bertunang lah weh, tolong la pergi risau dekat perempuan lain."

oh penat la macam ni kalau semua kawan baik saya yang punyai girlfriend sebegini lalu saya dah tak boleh close dengan orang itu. kali ni, saya rasa saya nak kata lantak pi la.
mungkin juga saya perlu suruh orang2 tersebut baca entry ni.


notakaki: rasa nak gelak bila azza bgtau pasal ni, bongek betol la. bak kata azza "dalam banyak2 orang, nama kau jugak dia sebut." laa sebanyak2 orang single, tunang orang jugak yg nak paranoid..apa cerita la. mungkin dia marah kerana tak approve friend request dia. erm.

1 comment:

miztika said...

cik belly..i agree with u..xsuke jgk org mcm tu..add semata2 nk tau sape kwn kpd bf dia..xpayah approve pon xpe..ada aku kesah??