October 05, 2010

Talking about convocation.


well, next week ada convocation ceremony. after 4years finally i'll hold my bachelor degree.
the thing is, aku TAK berminat nak attend the convocation. seriously.
aku akan attend just sebab mak bapak. orang2 yang major dalam life aku.
kalaulah diorg tak dapat datang, memang aku takde masalah langsung untuk tidak pergi.
rehearsal convocation pon pergi sebab future m-i-l aku query takkan aku taknak attend to big event in my life, plus terdapat beberapa close friends dah start bg ayat2 drama tv3 bila aku cakap aku malas nak pergi.
i'm doing this for my mama, abah, mummy n dearest friends. good to see them happy. :)

tak taulah kenapa rasa macam ni.
mungkin sebab dah kerja. org kata belajar baek2 untuk dapat kerja,kan? so bila dah kerja.? erm.
atau mungkin sebab pernah ada experience graduation dkt mrsm & juga waktu diploma dulu.

tapi rasanya faktor paling besar adalah sebab fiance sendiri tak dapat datang. erm.
(-_-")
oke tipu je lah.! gila drama la aku ni kalau sebab tak dapat datang terus taknak g konvo kan. dah nama pon hari kerja. dah nama pon tentera. kalu other-half aku panglima tu laen la kann.

actually faktor paling besar adalah sebab i think i'm not done learning & studying.
makin nak habis belajar, makin aku realize tersangat banyak benda yang aku tak tau.
bila kerja, rasa macam 'eh mana pergi segala knowledge yg aku blaja selama ni???'.. rasa macam start from zero.
walaupun bersyukur dah kerja, tapi sedikit sebanyak rasa jealous dekat kawan2 yg dah sambung or akan start sambung study.
haha!! macam tak pecaya orang yang suka ponteng kuliah, hampir tak dapat masuk satu paper final sem exam akibat ponteng secara melampau bule cakap macam ni.
kena sampuk apa nih..........


~
Down memory lane...

[zaman sekolah.. tombam gilak masa nih. ngehehe]


[masa diploma. kenangan kasut nak tercabut!LOL]

~


masa kau da abeh belaja dulu, tak kirala spm ke, diploma ke, bachelor ke... pernah tak rasa macam ni??
rasa macam ada benda yg tak selesai...

2 comments:

Lee said...

Hello Lady, I was at Shasha's place noticed the callsign, 'belly button', at first thought, 'Belly dancer', hah! Tengok salah, but glad I busybody here.

Congratulations! Outstanding!
Here's wishing you may the winds of Destiny carry you aloft to dance with the stars, and may the Force be with you.
Have a nice day and keep a song in your heart, Lee.

Cik-MeGa said...

Tell u what. i pun tergolong dlm kategori u. datang kelas 3x SAHAJA the whole sem tp got B for the subject. Not bad what? And i graduated with star while others yg struggle pegi kelas biasa2 je. Huhu. So, pegi kelas bkn kunci kejayaan! Haha.