November 18, 2009

army's wife.





tadi aku tengok The Biggest Loser -- Military Wives.
kagum la dgn semangat yg dorang ada, until bule lose weight cmtu.
kalu aku, haihhh... belom tentu lagi cukup keazaman, which is membuatkan aku selalu berdoa lah spaya weight aku more or less tetap macam gini. sampai da kawen sampai da tua. hu-hu.

dalam dorang dok bersemangat cite pasal nak lose weight tu, terselit jugaklah hidden emotion of being military wives...
kene tinggal dgn husband 4,5,6bln... itu belom kalu pegi tempat berperang, yg kemungkinan untuk balik or takkan blk lagi tu adalah sama byk.

aku.. faham perasaan tu, walaupon for now aku just penah lost connection for few months with mr.significant-other *who is an army*, aku da faham perasaan tu. bila dlm masa beberapa bulan tu, ko langsung takde dengar kaba berita for even once, just faith je yg made u keep holding on.
itu bukan betol2 pegi battlefield lagi.

and the connection with bloggers seafarer's ladies buatkan aku lebih at ease. lebih faham.
walaupon berlainan dunia, tp we share the same feeling.
feelin about being tough and be a survivor, as u have only urself to depend when u're alone.

hmm sebenarnya aku taktau la one day when i'll be a mrs.army, adakah aku mampu jadi tough, macam military wives yg laen. will i...?



~

1 comment:

Cik-MeGa said...

my partner is an army too. but, die x masuk hutan. [thank God]. klu x, for sure sy da menggedik2 mtk break. im a tak-bole-kena-tinggal person! huhu..