November 09, 2009

nak mintak tulong, bule??

sape bule tulong jawab kemusykilan aku??


nak tanya pasal blog url ni..
aku tgh berkira-kira nak tuka url blog ni.
pasal ramai yg bertanya aku ni blog pasal gamba ke? aku photographer ke?
apa?
jurugambar??
wahhh.. jauh panggang dari api, setakat macam sotong dibakar atas api barbeque ada ler.haha.

actually masa first aku create blog ni, aku punya intention is to post gamba yg aku rasa aku nak share dgn people. so called a-picture-says-thousand-words gitu.. haa..
tp menyedari kekangan2 yg aku alami seperti aku asek amek gamba guna henpon, kamera malaih bawak, malaih nak transfer gmba ke laptop, dan jugak usb port yg ntah letak kat mana2.. so aku pon meng-kenselkan niat aku.
ditambah pulak rasa malaih nak bubuh gamba sniri kat blog ni.
haa notice tak berapa perkataan 'malaih' yg aku guna?? haha!

persoalannya skrg *pehal lak ni skema gle ni??*

1-- kalau aku change url,
adakah url blog ni yg kat dalam dashboard agent2 follower jugak akan otometik bertuka ke url baru?
or still as url lama?

2-- kalu aku change url,
adakah perlu bagi short notice dulu? supaya guest2 kat umah blog aku ni tak heran kenapa tiba2 blog aku da tak wujud *ble depa klik url yg lama tu*

sape2 tau tolong ye bg tau.
sebab aku rasa url name photography-is-me tu da tak relevan dgn content blog aku skrg.
*tak bersedia lg nk buat confession melalui gamba. hu-hu*

3-- atau pon,,
baik biar je url ni cam gini?




aduhh gimana dong.....

14 comments:

arin said...

Sha, kalau tukar..smeua mmg kene tukar and notify to ur readers..
erk..byk kang dia nye citer..biarkan la url nih..

ajjah said...

nope, the url kat mana2 blog yang link you takan tukar automatically. so it would be best if you could announce earlier or drop your new url kat blog2 yang u baca

just my two cents :D
btw, nice blog you have here

MeGa said...

ur url yg kat blog org laen xkn ikut tuka babe..
u kne inform dorg..

Belly-Button said...

alahhh... cam gitu ke..
sungguh complicated!
tankiyu yea...
cam gitu xjd tuka ah..

hye ajjah, thanx fer comin here =)

Ries Lee said...

name url skrg mmg tak relevan dgn cara kau berblog skrg...
lagi satu...
kalau nak tukar url kene inform kat semua follower dulu...

ajjah said...

:)

tapi penat la nak menginform suma orang url baru..

The Unconscious said...

oik.... phail english!
HELP ... bukan HEIP
hahaha
:P

Belly-Button said...

charlie, dats wut we call 'art'.
with lil 'l'. yea.

Belly-Button said...

[ajjah]

yea, i tink im not gonna change it.
nyway knape i xbule pegi ur page yea?

The Unconscious said...

hmmm...if you're looking at changing the url then you got to go thro the procedures...
1st - got to inform the World wide web community. How? You must run an ad in your blog saying that you're changing the blog address to ... then when... and why

2nd - got to ask permission from the world wide web controller if you can change

3rd - if approved then you must now notice the local community that you're based at. I.e. Tanjung Rambutan then you must run an ad in the Tanjung Rambutan daily newsletter and place banners on the road sides

4th - 2 or 3 days before you change the address you must run a full page ad on the national newspaper...you know like the ones you see in star, nst etc where company run full page ads on awards or achievements or changes etc. similar

5th - once changed you must ensure that all your loyal readers like me are rewarded. Why? because we are loyal lor and plus its an hassle to change the bookmark of your blog. Rewards can be either monetary or belanja makan or vacation. I prefer the last option.

Good luck

Belly-Button said...

charlie.......!!!!!!!!!

soooo nice of u eh........
knape example tu mesti Tanjung Rambutan??
i tot u stay dkt Tampoi...ala... area hospital permai tuh..i br nak advertise kat situhh.... =P

vacation eh?
oke jom ramai2 pegi melawat hospital permai or hospital bahagia. i've went into both.

clue words: 'went', ye.. bukan 'been'.
hheeeeeeee~~

The Unconscious said...

I thought you been to TR thats why i used the example. went or been...same only

ajjah said...

hehe dah boleh dah kot..
all these while i unchecked option "share ur profile" tu rupenye..

Belly-Button said...

eh u, still xdpt la...
gimme ur link plz. =)