November 29, 2009

When boy meets girl.


Boy falls in love,

and girl doesn't.


Bila tengok movie 500days in Summer, tiba2 aku teringat cerita zaman budak2 hingusan dulu.

Zaman2 sekolah.

Aku pernah reject someone juz sebab:

-- Dia smoking.

· D-- Dia sama tinggi dengan aku.

· D-- Dia lagi cerah daripada aku.

Padahal dia memang baek.

Orang first yg cakap ‘I love ur smile’. Speaking of which, he loves something I hate.

Dia selalu kua ‘prep’ awal sebab nak tunggu aku blk, nak sembang2. Tapi aku selalu cepat2 lari. *hello, masa tu aku budak form 4 yg agak naïve. Hee*

Dia buatkan aku cards yg sangat cantek, seriously mmg dia sgt creative. Which is sampai sekarang aku simpan sbb rasa tak sampai hati nak buang.

Letters dia pon creative jugak. And always says words yg aku nak dengar. Err bukan bab2 jiwang2 ye,, tp bab bagi semangat to study.

Dulu, budak2 suka guna perkataan ‘nak kawan’ bagi menggantikan perkataan ‘nak kapel’. Ye aku yg naïve ni anggap orang tu nak kawan la dgn aku, and tak sedar rupa2 nya da kapel ktorg ni. Haha setupid dumb2.

Sebelom pegi masuk training army, mintak tlg bapak poskan surat last utk aku, bg inspiring words sebab aku da nak spm. *pergh sporting sgguh bapak beliau. Huhu*

Happy ending?

No.

We lost contact.

Aku tak kesah, sebab waktu tu aku tak Nampak sume benda2 yg dia da buat tu. Just rasa touching je.

After years,

By fate, we contact back.

Dia leading a gud life, da bergelar kapten pon skrg ni. *fyi, dia bukan kapten tarzan ye.*

Bila aku tengah selongkar barang2 lama yesterday and jupe the cards, terus teringat balik zaman2 dulu.

Pastu terus rasa how ungrateful I was, before. Bila da matured and bule piker sekarang, baru Nampak sume benda as a whole.

Yea, memang rasa macam bodow gile sebab bule reject org sebab dia tu smoking, and LAGI PUTIH…?

Wut de……….

Nonsense gile! Hu-hu.



No comments: